شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 46422
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ بی نظمی درخواب شب خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد و درآمریکا می توان این اتفاق را به طور ملموس در میان 21 میلیون کارگر امریکایی مشاهده کرد.
در مطالعات علمی جدید درآمریکا نشان داده شده است که تغییر الگوی خواب در داوطلبان سالمی که برای انجام این آزمایش حاضر شده بودند درمدت زمان کوتاهی منجر به ابتلا به دیابت می شود.محققان در بیمارستان برمینگهام و زنان کارمند بیمارستان بوستون بیشتر از 20 داوطلب سالم را مانند افرادی که دچار بی نظمی درخواب شب هستند تحت آزمایش قراردادند در چند روز اول این آزمایش، تجزیه و تحلیل بر روی خون شرکت کنندگان (داوطلبان) واکنش های غیرطبیعی گلوکز و انسولین بعد از هر وعده غذایی را نشان داد.
سطح گلوکز مصرف شده و باقی مانده بعد از چند ساعت پس از تحقیق و کاهش ترشح انسولین از پانکراس درحالت طبیعی را اینطور توضیح می دهد که در ترکیب این دو عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت وجود دارد. نتیجه استرس تغییر خواب پس از سه هفته، اینطور نشان داده شد که برخی از داوطلبان دچار بیماری به نام پیش دیابتی شدند که این در اثر تغییر الگوی خواب است و بازسازی برنامه ساعات خواب به طور منظم راهی است برای درمان این بیماری.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha